Det specialiserede voksenområde

Særligt vedr. ”Det specialiserede voksenområde”

  • Fælles retning ift. fastlæggelse af serviceniveauer og kvalitetsstandarder
    • Tæt integration mellem økonomi- og fagforvaltning. Tydelig strategistyring. Bevidsthed om omkostningsniveauer i valgte tilbud set ift. ønskede og opnåede effekter – pris, indhold og effekter.
    • Rehabiliteringsstrategi, i stedet for kvalitetsstandarder – ”fælles afsæt” som bliver omsat til brede standarder, der så administrativt omsættes til mere detaljerede ydelsespakker.
    • Anvendelse af pålidelige regnskabsprognoser og handleplaner hvis tallene afviger. Understøttelse via styringsinformation til afdelingsledere og andre i organisationen omkring udgifter, aktiviteter og resultater som støtte for beslutninger
    • Stærk visitation
    • Afdækning af enkeltsager/Komponent 1) tilbudsviften (nuværende, behov for nye) 2) potentialer i sagsbehandlingen 3) karakteristika og faktorer omkring handlemuligheder
  • Styringskæden: visitation, differentieret tilbudsvifte – muligheder for reduktion i enhedsomkostninger. Brug af tavlemøder som redskab til inddragelse og overblik
  • Socialpsykiatrisk recovery-orienteret rehabilitering. Mestringstilgange og inddragelse af mere beskæftigelsesfremmende tiltag i alle indsatser, brug af (CTI (Critical Time Intervention); IPS (Individual Placement and Support)
  • Civilsamfundsmodeller, borgerinvolvering og Peermodeller
    • Udbygning af ”Fælles sprog og fundament”, Dialog og evalueringsmodeller inspireret af bl.a. FIT indeholdende både kvalitative- og kvantitative metodetilgange (SDQ/ORS) – feedbackmodeller

Voksenspecialområdet og metoder grundlæggende Recovery orienteret rehabilitering (CHIME). Herunder:

  • Holistiske, tværfaglige og feedbackorienteret metoder som f.eks. ICM/CTI/IPS
  • KRAP (Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik)
  • Mestringsmodeller og mere metakognitive tilgange ift. at flytte borgerens bekymringsniveauer, trivsel

Tal, der taler for, at vi kan dét, vi lover

Se nogle af vores cases med dokumention for tallene

0%
KOMMUNERNE TILBAGEFALDSPROCENT
0%
ISU´S TILBAGEFALDSPROCENT
0%
ISU FÅR FLERE I ARBEJDE
0%
MILLIONER I BESPARELSE OVER 2 ÅR I FURESØ

Det siger vores kunder

Vi kan sige meget, men vores kunders ord siger mere...

Mulige besparelser og større socialpolitisk drift i kommunerne overfor ledige kontanthjælpsmodtagere – et eksempel fra Furesø Kommune.

Furesø Kommune

Furesøs Jobcenterchef - Flemming Sommer

Han har i mange år haft et alkoholproblem (siger selv S har drukket siden S var 13 år), og S har i perioder drukket rigtigt meget. S synes dog aldrig påvirket når man taler med ham.

MAND PÅ 54 år – S

Anonym

Hun har haft en meget turbulent opvækst, som forfølger hende som voksen. Hun har en uddannelse som kontorass., og har været ind og ud af kontanthjælp mange gange.

KVINDE på 51 år

Anonym

ISU varetager myndighedsopgaven for 220 aktivitetsparate i Tårnby kommune.
Effekt af ISU metoden i Tårnby – at skabe mening og forståelse.

Tårnby kommune

Tårnby kommune

Vi skaber økonomiske resultater og mennesker i balance

Vi tænker i helheder og mener, at mennesker i balance er god økonomi målt både på dine resultater, men også på din organisation.
Vi er så sikre, at det er ”no cure, no pay”