Reformspecifikke indsatsområder

Reformspecifikke indsatsområder set i relation til målgrupper

1. Social investerings- og effektforløb (lange forløb med potentielt stort afkast). Kan udformes som kombi social- og beskæftigelsesrettet indsatser (helhedsorienteret-/mestrings indsatser), særligt overfor:

    • Unge, holistisk- og specialiseret fokus (se bl.a. seneste rapport 21.8. 24 fra Arbejderbevægelses Erhvervsråd – ca. 50.000 unge mellem 15 og 24 år uden uddannelse eller job).
    • Sygedagpenge (økonomisk tungt område i alle kommuner)
    • Ressourceforløbsborgere (særlig fokus på borgere til minifleksjob – med etablering af fleksjob udover arbejdsevneforløb med beskrivelse til Rehab.)
    • ”De ældre unge”, unge plus 25 år (lønnede (små)jobs, job med løntilskud, evt. afklaring til uddannelse – også IPS-/metakognitiv indsats og samarbejde med psykiatrien
    • ”Mindstesats borgere” – borgere der jf. aftale om arbejdspligt
    • Aktivitetsparate, – borgere vi kender fra det nuværende forløb, men hvor vi nu også tilbyder IPS/-metakognitivt sparring, men i høj grad også laver en kombi indsats ”job-/social-området”
    • Borgere på kanten af arbejdsmarkedet
    • Særligt udsatte f.eks. hjemløse, forsorgsborgere

2. ”Virksomhedsalliancer”/lokalt- og nationalt – CSR strategier i praksis. Ses i kombination med ”Jobmatch-modellen”.

Virksomhedsspecifikke metoder- og modeller – til anvendelse overfor alle målgrupper på arbejdsmarkedet. I høj grad anvendelig ift. systematisk og struktureret virksomhedsåbninger, f.eks. i en social effektmodel.
 
Vi ser der er 3-4 grundlæggende strategier- og modeller:

1. Jobmatch tilgangen – ”Job og dit og mit match”. Invitation til særlige ”samarbejdende virksomheder”. 6-14 virksomheder afholder 4-8 samtaler samme dag, naturligvis gerne med konkrete jobåbninger. Der matches forud match mødet og borger kan deltage i 1-3 jobsamtaler.

2. Kampagne modellen. Den som vi bl.a. bringer i anvendelse via særlige database, der bl.a. når mellemledere. Der udsendes specifikt til 20-25 virksomheder, branchespecifikt jf. vi potentiale og kompetencekortlægning på borgeren.

3/4. Traditionelle virksomhedskonsulent tilgang – vi ringer til virksomheder på specifikke borgere ELLER omvendt til virksomheder for at finde serie/åbninger mere generelt.

Tal, der taler for, at vi kan dét, vi lover

Se nogle af vores cases med dokumention for tallene

0%
KOMMUNERNE TILBAGEFALDSPROCENT
0%
ISU´S TILBAGEFALDSPROCENT
0%
ISU FÅR FLERE I ARBEJDE
0%
MILLIONER I BESPARELSE OVER 2 ÅR I FURESØ

Det siger vores kunder

Vi kan sige meget, men vores kunders ord siger mere...

Mulige besparelser og større socialpolitisk drift i kommunerne overfor ledige kontanthjælpsmodtagere – et eksempel fra Furesø Kommune.

Furesø Kommune

Furesøs Jobcenterchef - Flemming Sommer

Han har i mange år haft et alkoholproblem (siger selv S har drukket siden S var 13 år), og S har i perioder drukket rigtigt meget. S synes dog aldrig påvirket når man taler med ham.

MAND PÅ 54 år – S

Anonym

Hun har haft en meget turbulent opvækst, som forfølger hende som voksen. Hun har en uddannelse som kontorass., og har været ind og ud af kontanthjælp mange gange.

KVINDE på 51 år

Anonym

ISU varetager myndighedsopgaven for 220 aktivitetsparate i Tårnby kommune.
Effekt af ISU metoden i Tårnby – at skabe mening og forståelse.

Tårnby kommune

Tårnby kommune

Vi skaber økonomiske resultater og mennesker i balance

Vi tænker i helheder og mener, at mennesker i balance er god økonomi målt både på dine resultater, men også på din organisation.
Vi er så sikre, at det er ”no cure, no pay”